SO.11 - Wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności
![]() Urząd Miejski w Zdzieszowicach |
Urząd Miejski w Zdzieszowicach ul. Bolesława Chrobrego 34, 47-330 Zdzieszowice tel.: +48 77 40 64 400 faks: +48 77 40 64 444 e-mail: um@zdzieszowice.pl NIP: 749-10-93-999, REGON: 000530347 |
Numer karty: SO.11 |
KARTA USŁUGI | ||
WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI |
Podstawa prawna |
|
Wymagane dokumenty |
1) Wniosek osoby zainteresowanej wydaniem zaświadczenia złożony na piśmie w postaci papierowej, podpisany własnoręcznie wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość, lub w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym 2) Oryginał pełnomocnictwa jeżeli strona działa przez pełnomocnika. 3) W przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany: - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu) 4) W przypadku ubiegania się o tłumaczenie urzędowe zaświadczenia: - wniosek - dokument, do którego wielojęzyczny formularz będzie stanowił załącznik - opłata z dopiskiem: za wydanie wielojęzycznego formularza |
Opłaty |
1) 17 zł - opłata skarbowa za wydane zaświadczenie. 2) 17zł - opłata skarbowa za pełnomocnictwo (w przypadku gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika. 3) 17zł - za tłumaczenie urzędowe zaświadczenia. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonemu małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydawane w sprawach wymienionych w art. 2 ustawy o opłacie skarbowej. |
Miejsce załatwienia sprawy |
Urząd Miejski w Zdzieszowicach |
Termin załatwienia sprawy |
Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie siedmiu dni. |
Tryb odwoławczy |
Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Burmistrza Zdzieszowic w terminie siedmiu dni od doręczenia postanowienia. |
Uwagi i dodatkowe informacje |
1. Organ gminy prowadzący rejestr mieszkańców, na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych w prowadzonym rejestrze mieszkańców. 2. Dowolny organ gminy, na wniosek złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych w rejestrze PESEL. 3. Wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza można złożyć jednocześnie z wnioskiem o wydanie dokumentu urzędowego, do którego ma być załączony wielojęzyczny formularz lub po wydaniu dokumentu urzędowego do którego ma być załączony wielojęzyczny formularz. 4. Formularz nie jest samodzielnym dokumentem, musi być przedkładany jako załącznik do krajowego zaświadczenia. |
Formularze wniosków i druki do pobrania |
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia (42,80KB) |
Opracowała: |
Elwira Balukiewicz; 01.12.2021 |
Zatwierdziła: |
Sekretarz Gminy Aleksandra Bukowińska; 02.12.2021 |