Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - prowadzenie gminnej ewidencji zabytków
Niniejszym informujemy, że w celu prowadzenia gminnej ewidencji zabytków, przetwarzamy dane osobowe. Poniżej opisujemy to szczegółowo.
Kto jest Administratorem Danych Osobowych?
Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest:
- Urząd Miejski w Zdzieszowicach reprezentowany przez Burmistrza Zdzieszowic (ul. Bolesława Chrobrego 34, 47-330 Zdzieszowice);
Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych?
Aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, najlepiej skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych poprzez pocztę elektroniczną iod@zdzieszowice.pl lub zadzwonić na nr (+48) 77 40 64 415.
Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?
Przetwarzamy dane osobowe w celu prowadzenia gminnej ewidencji zabytków. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Art. 6 lit c RODO). Podstawą prawną przetwarzania jest
- Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami art. 22,
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych z dnia 18 stycznia 2011 r.
Jak długo przechowujemy dane osobowe?
Dane osobowe przetwarzane są przez czas określony w instrukcji kancelaryjnej.
Skąd mamy dane osobowe które przetwarzamy?
Dane, które przetwarzamy, otrzymaliśmy:
- od osoby, której dane przetwarzamy,
- z rejestrów publicznych.
Jakie kategorie danych przetwarzamy?
Informujemy, że dane, które przetwarzamy, należą do kategorii podstawowych danych identyfikacyjnych oraz danych adresowych.
Jakie uprawnienia wobec nas w zakresie przetwarzania danych posiadają osoby, których dane posiadamy?
Gwarantujemy spełnienie wszystkich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)), tj.:
- prawo żądania dostępu do danych osobowych, prawo żądania sprostowania ich oraz żądania usunięcia danych (bycia zapomnianym),
- żądania ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
- prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
Z uprawnień tych można skorzystać, gdy:
- w odniesieniu do żądania sprostowania danych: zauważymy, że dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
- w odniesieniu do żądania usunięcia danych: nasze dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
- w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: gdy nasze dane są nieprawidłowe – można żądać ograniczenia przetwarzania danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych, dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będziemy chcieli, aby zostały usunięte, dane nie będą nam już potrzebne, ale mogą być potrzebne do obrony lub dochodzenia roszczeń, lub wniesiemy sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu.
Komu możesz się poskarżyć na sposób przetwarzania przez nas danych osobowych?
Wszystkie osoby, których dane przetwarzamy, mają prawo wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych, do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).