Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Burmistrz - Sylwester Gidel

Burmistrz

Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza należy w szczególności*:

  • wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników zatrudnionych w Urzędzie oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • udziela pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
  • kieruje bieżącymi sprawami gminy,
  • reprezentuje gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących gminy,
  • nadzoruje wykonanie budżetu,
  • wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
  • jest terenowym szefem obrony cywilnej,
  • jest kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego,
  • realizuje politykę kadrową i płacową urzędu,
  • jest administratorem danych osobowych,
  • dokonuje ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych oraz mianuje pracowników samorządowych według ustalonych zasad,
  • powołuje rzecznika dyscyplinarnego,
  • podejmuje decyzje majątkowe dotyczące zwykłego zarządu mieniem gminy,
  • składa radzie miejskiej okresowe sprawozdania z realizacji zadań urzędu,
  • dokonuje podziału zadań z zakresu nadzoru nad działalnością referatów urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy pomiędzy zastępcę burmistrza, skarbnika i sekretarza gminy,
  • podejmuje decyzje w sprawach przeciwdziałań w związku ze zwalczaniem zagrożeń, klęsk żywiołowych i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych,
  • przyjmowanie mieszkańców w sprawie skarg i wniosków,
  • udziela odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych.

* Na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Zdzieszowicach wprowadzonego Zarządzeniem Burmistrza Nr SG.120.6.2020 z dnia 30 stycznia 2020r.
Burmistrz - Sylwester Gidel