OR/02 - Wnoszenie skarg i wniosków
![]() Urząd Miejski w Zdzieszowicach |
Urząd Miejski w Zdzieszowicach ul. Bolesława Chrobrego 34, 47-330 Zdzieszowice tel.: +48 77 40 64 400, faks: +48 77 40 64 444 e-mail: um@zdzieszowice.pl NIP: 749-10-93-999, REGON: 000530347 |
Numer karty: OR/02 |
KARTA USŁUGI | ||
WNOSZENIE SKARG I WNIOSKÓW |
Podstawa prawna |
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz.483 z późn. zm.) Ustawa z dnia 16 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. , poz. 1257) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz.46) Zarządzenie Nr SG.120.12.2016 Burmistrza Zdzieszowic z dnia 20 maja 2016r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków |
Wymagane dokumenty |
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. skarga opatrzona podpisem elektronicznym). W przypadku wniesienia skargi lub wniosku ustnie do protokołu wymagana jest osobista obecność skarżącego/wnioskodawcy wraz z dokumentem tożsamości. Protokół podpisują wnoszący skargę/wniosek i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi/wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy. |
Opłaty |
brak |
Miejsce załatwienia sprawy |
Urząd Miejski w Zdzieszowicach |
Termin załatwienia sprawy |
Organ właściwy do załatwienia skargi/wniosku powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ zobowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. |
Tryb odwoławczy |
brak |
Uwagi i dodatkowe informacje |
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. |
Formularze wniosków i druki do pobrania |
Protokół przyjęcia ustnej skargi/wniosku (38,88KB) |
Opracowała: |
Aleksandra Bukowińska; 04.12.2017r. |
Zatwierdziła: |
Sekretarz Gminy Brygida Bukowińska; 05.12.2017r. |